Difficulties in readapting teachers in school activities

Authors

DOI:

https://doi.org/10.20435/multi.v29i73.4432

Keywords:

work, readaptation, teachers, human rights, inclusion

Abstract

There has been a lot of concern about education professionals due to the significant increase in diseases developed as a result of their school activities, which can occur, as will be seen in this work, due to several factors that exist in the professional's own work activity. It turns out that the biggest difficulty is in including this professional back into the job market, or even into the school where he works, as educational institutions have not adequately adapted themselves to receive readapted people; thus, we make this question: are schools prepared to include teachers readapted as a result of an illness developed at work? Based on bibliographical, documentary and comparative research, using the hypothetical deductive method, this research will demonstrate whether there is a need to include education professionals as a result of a disease developed at work, describe what readaptation is, and verify whether the inclusion is a guarantee of human rights.

Author Biographies

Antônio Leonardo Amorim, Universidade Federal de Mato Grosso do Sul (UFMS)

Doutor em Direito pela Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC), bolsista CAPES. Mestre em Direito pela Universidade Federal de Mato Grosso do Sul (UFMS), bolsista CAPES. Especialista em Direito Penal e Processo Penal, pesquisador colaborador no projeto de pesquisa Cárcere e Fronteira. Professor do Curso de Direito da UFMS, Campus do Pantanal (CPAN), Cidade de Corumbá, MS.

Aldo Almeida Nunes Filho, Universidade de São Paulo (USP)

Doutorando em Direito Internacional e Comparado na Faculdade de Direito da Universidade de São Paulo (USP). Mestre e bacharel em Direito pela Universidade Federal de Mato Grosso do Sul (UFMS). Coordenador geral do Núcleo de Estudos em Tribunais Internacionais da Faculdade de Direito da Universidade de São Paulo (NETI/USP). Membro da Academia Brasileira de Direito Internacional (ABDI). Tem experiência na área de Direito, com ênfase em Direito Internacional, Integração Regional e Direito Internacional dos Direitos Humanos. É advogado inscrito na Ordem dos Advogados do Brasil – São Paulo (OAB/SP).

Francisco Quintanilha Veras Neto, Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)

Pós-Doutorado em Direito pela Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC). Doutor em Direito das Relações Sociais pela Universidade Federal do Paraná (UFPR). Atualmente, é professor titular da UFSC nas disciplinas de Filosofia do Direito e Teoria do Direito II. Professor permanente no Programa de Mestrado e Doutorado em Direito da UFSC.

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Published

2024-12-05

How to Cite

Amorim, A. L., Nunes Filho, A. A. ., & Veras Neto, F. Q. . (2024). Difficulties in readapting teachers in school activities. Multitemas, 29(73), 29–44. https://doi.org/10.20435/multi.v29i73.4432