The importance of linguistic multimodalities in teaching fiscal education

Authors

DOI:

https://doi.org/10.20435/multi.v29i72.4162

Keywords:

linguistic multimodalities, communication, tax education

Abstract

This article presents the importance of linguistic multimodalities in teaching Tax Education as a tool for citizenship, communication, awareness, and the relevance of introducing the subject in the early years of Basic Education, brushing up on resistance at the beginning of the use of comics in the classroom, addressing the popularity of Comics as a multimodal example, its characteristics and how it works in conjunction with teaching fiscal education in an educational context. Next, the teaching of Tax Education in schools is highlighted, ending with examples applied in the states of Santa Catarina and Mato Grosso do Sul, discussing ongoing projects on the subject.

Author Biography

Carlos Roberto Antunes, Universidade Estadual de Mato Grosso do Sul (UEMS)

Doutor e mestre em Ciências da Educação pela Universidad Técnica de Comercialización y Desarrollo (UTCD), PY/Asunción. Fiscal tributário da Receita Estadual da Secretaria de Estado de Fazenda de MS. Graduado em Administração e Comércio Exterior pela Universidade Paulista (UNIP). Atualmente responsável pelo Programa Estadual de Educação Fiscal, atua como chefe da Unidade de Educação Fiscal/Nota MS Premiada. Conselheiro do Conselho Nacional de Política Fazendária (CONFAZ), integrante do grupo de trabalho do Programa Nacional de Educação Fiscal, compõe a comissão especial do Programa de Apoio à Gestão dos Fiscos do Brasil (PROFISCO).

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Published

2024-10-03

How to Cite

Antunes, C. R. (2024). The importance of linguistic multimodalities in teaching fiscal education. Multitemas, 29(72), 59–77. https://doi.org/10.20435/multi.v29i72.4162