The use of the media as a factor of social inclusion
DOI:
https://doi.org/10.20435/inter.v22i3.3148Keywords:
radio, advertising and marketing, journalism, social inclusionAbstract
The Rádio Z is an extension project of the Publicity and Propaganda (PP) course in partnership with the Journalism course at the Catholic University Dom Bosco and the Pestalozzi Association of Campo Grande (APCG). The methodology consists of editing a one-minute program to be broadcast on local stations. It appears that students put into practice the theory received in the classroom and know another reality. For Pestalozzi students, there is an improvement in self-esteem and improvement of vocal techniques.
References
BITTAR, Mariluce. O ensino superior privado no Brasil e a formação do segmento das universidades comunitárias. In: REUNIÃO ANUAL DA ANPED, 23., 2000, Caxambu, MG. Anais [...]. Caxambu: ANPED, 2000. Disponível em: http://23reuniao.anped.org.br/textos/1108T.PDF. Acesso em: 27 jun. 2012.
BITTAR, Mariluce. Educação superior: o “vale tudo” na mercantilização do ensino. Quaestio – Revista de Estudos em Educação, Sorocaba, v. 1, n. 1, p. 51-64, maio, 1999.
BRASIL. Ministério da Educação. Lei n. 5.540, de 28 de novembro de 1968. Fixa normas de organização e funcionamento do ensino superior e sua articulação com a escola média, e dá outras providências. Diário Oficial da União, 3 dez. 1968. Brasília, DF, 1968.
BRASIL. Decreto n. 21.111, de 1º de março de 1932. Aprova o regulamento para a execução dos serviços de radiocomunicação no território nacional. Diário Oficial da União, 4 mar. 1932, Seção 1. Brasília, DF, 1932. p. 3914.
DURHAM, Eunice Ribeiro; SAMPAIO, Helena. Ensino privado no Brasil. Documento de trabalho do Nupes. São Paulo, USP, n. 3, 1995.
MCLUHAN, Marshall Herbert. Os meios de comunicação como extensão do homem. São Paulo: Cutrix, 1964.
MOREIRA, Virginia; BIANCO, Nelia (Org.). Desafios do rádio no século XXI. Rio de Janeiro: UFRJ, 2001.
NEGROPONTE, Nicholas. A vida digital. São Paulo: Companhia das Letras, 1995.
RUAS, Claudia Mara Stapani. O modelo de gestão dos grandes oligopólios da educação. São Paulo: Livronovo, 2015.
RUAS, Claudia Mara Stapani. Rádio comunitária: uma estratégia para o desenvolvimento local. Campo Grande: UCDB, 2004.
SANT’ANNA, Armando. Propaganda: teoria, técnica e prática. 3. ed. São Paulo: Pioneira, 1982.
SANTAELLA, Lúcia. Cultura das mídias. São Paulo: Experimento, 1996.
SÍVERES, Luiz. A universidade e o compromisso social: a contribuição da extensão. Revista Diálogos, Brasília, DF, v. 5, p. 44-8, 2005. Disponível em: https://portalrevistas.ucb.br/index.php/RDL/article/view/1442/1081. Acesso em: 16 jul. 2018.
TAVARES, Reynaldo C. Histórias que o rádio não contou. 2. ed. São Paulo: Harbra, 1999.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Direitos Autorais para artigos publicados nesta revista são do autor, com direitos de primeira publicação para a revista. Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-comerciais.